Ik drink, net als ongeveer de rest van Nederland, ook 's morgens altijd braaf mijn kopje thee. Geen Green tea shit of warm water met citroen zoals de fit community, nee ik kies gewoon een thee uit met een lekker smaakie. Genieten noem ik dat. Nu was ik voorheen niet echt merkbewust en koos ik altijd voor de goedkoopste met smaakjes. En dat was dus niet Pickwick, want jeetje die pakjes zijn stiekem best duur. Zo'n €1,50 voor twintig zakjes, terwijl ik dezelfde smaak in Jumbo huismerkvariant voor zo'n €0,90 heb. Maar nu zag ik laatst dus die geniale theelabels op het wereldwijde web voorbij komen, en tja ik moest het gewoon eens kopen. Gewoon even meemaken hoe het is om met een theelabeltje te praten.

Dus het werkt wel, leuke teksten op theelabels plaatsen zodat hipsters je thee kopen. Thumbs up Pickwick, mij heb je overgehaald. Heerlijk om eventjes lekker weg te dromen bij vragen zoals "Wat staat er op je Bucketlist?" en "Met wie voerde je jouw laatste telefoongesprek?". Bij die laatste vraag werd ik er gelijk aan herinnerd dat ik nog een afspraak moest maken met de tandarts, dus daar wil ik jullie ook nog eventjes voor bedanken, Pickwick. Héy, waar die theelabels toch niet allemaal goed voor zijn he?!
Maar Pickwick doet dit natuurlijk bewust. Thee is saai, dus moet het hip worden. En hipsters houden van hippe dingen waar ze foto's van kunnen maken. Dingen waar je over na kunt denken, of discussiëren. Met z'n tweetjes en theetjes aan tafel, of lekker online via social media. En dan vind ik dit toch wel een goed gelukte marketingstunt, want wat moet je anders met zo'n saai theelabel?!
Ik denk niet dat ik voorheen ooit dat ding aangekeken heb, en nu maak ik vol enthousiasme elke dag de verpakking open, benieuwd naar die brandende vraag. Soms hoeft je dus als merk niet groots uit te pakken om klanten over te halen, maar kan het dus ook in iets simpels en klein zitten als het veranderen van je theelabel. Ik vind hem leuk en ik ben over, dus missie geslaagd!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten